Canicross

06 mars 2016

Idag har vi varit på ett prova-på-tillfälle med canicross, barmarksdrag med hund. Jag och hundarna springer ju redan regelbundet barmarksdrag, men det var ändå roligt att få springa ihop med andra, att testa jaktstart och omkörningar och dessutom få lite info och tips om tävlingar. Jag funderar ju starkt på om det här kan bli Onnies nya grej. Hittils går det ju inte så strålande bra med lydnadsträningen och springer gör vi ju redan, jag och hundarna, en till två gånger i veckan. Så att satsa på canicross med Onnie känns faktisk inte så avlägset. 

Vanligtvis har jag alla tre hundar med mig men idag fick Onnie köra själv och hon älskade det! Hon var helt galen i starten! Minst lika laddad som i agilityn och drog jättefint själv utan sällskap av grabbarna. Jag tror verkligen att hon tyckte det var riktigt roligt! Och det tyckte jag också. Nu måste jag bara se till att fixa grönt kort och medlemskap i någon godkänd klubb innan vi kan komma igång. Också träna lite med förstås 😉

Efter kursen hämtade övriga flocken och sedan öste vi vårt snabbaste runt 5 km slingan. Nu ikväll måste jag erkänna att jag känner mig lite trött. Men ganska nöjd 😊

  

Lämna en kommentar